7 ефективни начина за безпроблемно преместване в ново жилище

Предстои ви смяна на жилището? За да е лесно и безпроблемно преместването, ще се нуждаете от кашони, кутии, торби, стреч фолио и… няколко полезни съвета.
Преместването в нов дом може би ви звучи плашещо, но то е стъпка към един по-различен живот за вас, на ново място и създавайки нови спомени с любими хора.
Ето и нашия списък с ефективни и доказани в практиката трикове, които ще направят местенето лесно и организирано.
- Разпределете тежестта

Съветът ни е да разпределите по-тежките неща в два по-малки кашона, вместо в един по-голям или да сложите няколко тежки отдолу, а след това да сложите по-леките, за да създадете баланс между кашоните. Ако се премествате без помощта на специализирана фирма внимателно преценете добре дали бихте могли да носите тежки неща в един голям кашон. Затова – търсете баланса!
2. Надпишете всеки кашон

Напишете какво е съдържанието и за коя стая е предназначена конкретната кутия. Удачно е етикетите да се сложат отстрани на кутиите, така че при подреждането им една върху друга да не се затрудни прочитането им. Може да използвате цветни листчета, като един цвят да отговаря за една стая. Важно е да означите кашоните с чупливи неща, така че да бъдете по-внимателни с тях или фирмата, която ги пренася. Направете списък с подробно описание, какво има във всяка кутия и я отбележете с номер. Така ще е по-лесно да разберете дали не сте забравили нещо. Ще спестите и време за разопаковане, защото няма да търсите къде какво има в различните кутии.
3. Отделете всичко най-важно

Сигурно имате голям куфар, с който пътувате или дори няколко такива, които може да напълните с най-важните неща, така че да са ви достъпни през цялото време на преместване. Когато видите такава вещ, която би ви потрябвала във всеки един момент, просто я отделете и я сложете в някой куфар. В края на деня след преместването, най-вероятно ще бъдете прекалено изтощени и изморени, за да разопаковате багажа си. Затова ще е хубаво важните неща да са лесно достъпни. Ако на следващия ден сте на работа, ще трябва да предвидите и смяната на дрехите. Приберете на достъпно място всички тоалетни принадлежности, които ще ви трябват, както лаптопа и зарядното за телефона.
4. Започнете с най-малко използваните вещи

Когато разполагате с много вещи, които искате да пренесете в новото си жилище, това коства и много време, а не просто 1-2 дни. Много в важно да започнете с нещата, които не използвате и не ви трябват за следващите дни или седмици. Опаковайте първо книги, картини, техника, която не използвате толкова често, както и всички дрехи, които не са за този сезон. Всичко, което не ползвате от години и сте се канили да изхвърлите, но все сте отлагали – сега е моментът да го направите. Всички кутии, пълни с ненужни вещи на тавана, в мазето, гардероба или под леглата – освободете се от тях. Ако имате ценни предмети, но те вече не са ви нужни, по-добре ги продайте или ги дарете за благотворителност.
5. Пребройте кашоните

След като сте приключили с опаковането е много важно да сте наясно колко точно на брой кашони сте опаковали и след като се преместите да ги преброите отново. Така при евентуално липсващ кашон/кашони, може по-лесно да ги откриете, защото в противен случай след няколко дни може вече да е прекалено късно.
6. Използвайте различни опаковъчни материали

Чупливите вещи сложете в кутии или ги увийте в бабъл фолио. Бабъл фолиото е специална обвивка с балончета въздух, която ще предпази нещата ви от счупване или нараняване. Когато опаковате чинии е важно да ги поставите вертикално, да ги опаковате с фолио и да ги сложете в кутии. Така вероятността да се счупят е минимална. Чекмеджетата покрийте с прозрачно фолио. По този начин те ще останат непокътнати. Това ще улесни разопаковането и пренасянето на скрин например.
7. И нека разопаковането да започне!

След като сте опаковали и пренесли всичко в новия си дом е време да го разопаковате и подредите по местата им. Този път трябва да започнете от най-използваните помещения и вещи – такива са тези за банята, а след това за спалнята. Следващите стаи може да разопаковате спрямо своите лични предпочитания и необходимост.
Агенция за недвижими имоти Риком България, работи по изискванията на стандарт БДС EN 15733.